ZARA KJELLNER: ”Fyra döttrar” är en ovanlig film som inte dömer
JENS LILJESTRAND: Det är därför programmet fascinerar
CHARLOTTE WIBERG: Mycket att bli arg på i SVT:s ”Smärtpunkten”
ULRIKA KÄRNBORG: Under ”Civil war” spelas en parallell film upp i mitt huvud
SVEN OLOV KARLSSON: Sara Parkmans äkthet är banbrytande
KRISTIN LUNDELL: Jag är utled på detta trötta svassande
TALI DA SILVA: Samma låtskrivare tävlar i Mellon varje år
NATALIE LANTZ: En svår upplevelse att se dokumentären inifrån musikfestivalen
CHARLOTTE WIBERG: Boken är betydligt mer brutal än filmen
GUNILLA BRODREJ: Tom Alandhs dokumentärfilmer fattas oss
VALERIE KYEYUNE BACKSTRÖM: Rollbesättningen dryper av colorism
NINA LEKANDER: Thåström briljerar i ”Ett hjärta är alltid rött”
PETER FRÖBERG IDLING: ”Hammarskjöld” skildrar Sverige som humanistisk supermakt
GUNILLA BRODREJ: Alla verkar vilja hänga med Christopher Garplind
JENS LILJESTRAND: Snälla SVT, detta är inte Disney!
HYNEK PALLAS: Är leksaker och kortspelet UNO filmens framtid?
KARIN OLSSON: Kan Teodorescu och Suhonen läka oss?
KALLE LIND: Det är inte första gången något unikt svenskt är danskt
LYRA EKSTRÖM LINDBÄCK: ”Heartstopper” är bland det mest moralistiska jag har sett
HYNEK PALLAS: Inhemsk filmproduktion befinner sig i ett katastrofläge
GUNILLA BRODREJ: Han såg knarkarna och gav dem ett ansikte
VALERIE KYEYUNE BACKSTRÖM: Jordan Firstman är underbar i ”Rotting in the sun"
JENS LILJESTRAND: Till slut bryts barriären mellan lek och krig
VALERIE KYEYUNE BACKSTRÖM: ”Historien om Sverige” är det sämsta i satsningen
GUNILLA BRODREJ: Många kommer älska sönder ”Tore” på Netflix
ULRIKA KÄRNBORG: Erik Gandini synar arbetslivet
LYRA EKSTRÖM LINDBÄCK: SVT målar upp en extremt tendentiös bild
MARTINA MONTELIUS: ”Tjockumentären” är precis som förväntat
CHARLOTTE WIBERG: Serien ”Fatal attraction” gör ännu mer skada
CHARLOTTE WIBERG: Varje skakning tolkas som en katastrof
ULRIKA KÄRNBORG: Ditlevsens betydelse går inte att överskatta
MUSIKSAMTALET: Djupa sprickan mellan musikälskarna • ”Helt vansinnigt”
THERESE BOHMAN: Market är en BMW-sponsrad världsfrånvänd bubbla
MAGNUS FLORIN: Jag har försökt syssla med sådant som intresserar mig
KRISTIN LUNDELL: Var höll alla papporna hus under morgonen?
GUNILLA BRODREJ: På Den gyldene freden samlas amatörerna
VICTOR MALM: Studenterna är bara bleka kopior
ANNA GULLBERG: Hans kompass snurrar i alla riktningar
PER SVENSSON: Med tiden ägnade han sig åt det låga
GUNILLA BRODREJ: Man får helt enkelt gå på arenakonsert själv
ANNINA RABE: Richard Ford tar avsked av Frank Bascombe
NATHAN HAMELBERG: Jag tror inte Tom Alandh är ute efter att såra någon
Richard Turpin: ”Leve Ryssland”
SVEN OLOV KARLSSON: Hon återuppväckte min kärlek till novellen
GUNILLA BRODREJ: De vissna testiklarna hade kunnat bli fantastiska
ULLA GUDMUNDSON: Krigen i Ukraina och Gaza ställer frågan på sin spets
ULRIKA KÄRNBORG: På Unga Klara kräver barnen sin rätt
JONAS GUMMESSON: ”Svenska nyheter” har mer skärpa än Rapport
EXPRESSENS BOKKLUBB: Vi har läst ”En emigrants dagbok”
ULRIKA KÄRNBORG: Ollikainen påminner mig om fylletjatiga killar
VICTOR MALM: Trollfabrikerna är deras revolt mot eliten
ANNA GULLBERG: Den schweiziska neutraliteten räddade oss
ANNA HELLGREN: Sluta skylla på Tiktok
PETER FRÖBERG IDLING: Vad vill dagens vänster visa upp?
VICTOR MALM: Andreas Norlén har gjort årets mest poetiska bok
JENS LILJESTRAND: Är författarna i själva verket nyttiga idioter?
DANIEL SCHATZ: Antisemitismen tillåts nu flöda fritt i Malmö
ANNA GULLBERG: Greta Thunberg behöver inte besöka Mammut bar
TOM ALANDH: Historien borde förlåta, inte svartlista
GUNILLA BRODREJ: Bröderna Flincks återförening får mig att gråta
JENNY ASCHENBRENNER: Det är en njutning att läsa rimmen högt
PHILIP WARKANDER: Jag är inte förvånad över Eric Saades agerande
KURDO BAKSI OCH TAO CHAN: Vi får inte vänja oss vid dessa straff
Angela Gui om fängslade pappan: ”Sverige har misslyckats"
JENS LILJESTRAND: Sveket från den anständiga högern är den riktiga skandalen
LOVIS BRATT DELAND: Märkligt när kändisar ska kritisera girighet
JESPER STRÖMBÄCK EKLUND: Inte ens Cavallin kommer undan autenticiteten
EXPRESSENS BOKKLUBB: Vi har läst ”Jävla karlar” av Andrev Walden
KALLE LIND: Poliserna letar vapen i småbarnens godispåsar
LOVISA BROSTRÖM: Men Kristofferssons historieskrivning haltar
LYRA EKSTRÖM LINDBÄCK: ”Babel” är en spränglärd campusroman
ANNINA RABE: Brittisk matkultur mår bättre än resten av Storbritannien
MAGNUS FLORIN: Jag tänker på Mamma Andersson när jag lämnar Sven-Harrys
VICTOR MALM: Därför älskar högerns nationalister kärnfamiljen
JOEL HALLDORF: Jag har också varit i barnkulturens svartaste träsk
KRISTIN LUNDELL: De taggade papporna väcker mina sämsta sidor
VALERIE KYEYUNE BACKSTRÖM: På Kockeriet vill man inte prata bort maten
LIZA ALEXANDROVA-ZORINA: Varför gick vi med på maktens regler?
ANNA GULLBERG: Han är vinnaren i tv-dragkampen
SVEN OLOV KARLSSON: Jag måste pausa när jag läser ”I statens våld”
NILS FUNCKE: Databaserna är nödvändiga för att granska brottslighet
PETER CORNELL: Stina Persson sammanfogar kropp och historia
JENS LILJESTRAND: Hans romaner var förbluffande briljanta
JESPER STRÖMBÄCK EKLUND: Öhrn gör konst av mormoderns sista önskan
PER WIRTÉN: Det räcker inte med att redovisa de kriminellas chattar
MARGARETA SÖRENSON: Som att röra sig i en surrealistisk 3D-bild
AGRI ISMAÏL: Selma Brodrej tar sig an manlighetens kris
NINA LEKANDER: Hallgrens ”Hallelujaflickorna” är riktigt rolig
ANNA GULLBERG: ”Baby Reindeer” har väckt upp internets detektiver
Innehåll: