MUSIKSAMTALET: Djupa sprickan mellan musikälskarna • ”Helt vansinnigt”
ANNA HELLSTEN: Hon ligger i barnrummet och längtar tillbaks till förr
GUNILLA BRODREJ: Astrid Lindgren lockade fram Georg Riedels melodier
GUNILLA BRODREJ: Alla gör jobbet på Norrlandsoperan
KRISTIN LUNDELL: En ny generation upptäcker shoegazerocken
AXEL ENGLUND: Men Luthando Qave har en enastående energi
GUNILLA BRODREJ: Om rymden hade en klang, så vore det denna
TALI DA SILVA: Smaklösheten tar Bolaget till toppen
GUNILLA BRODREJ: Vackert är bara ett ord på sju bokstäver
JESPER STRÖMBÄCK EKLUND: Vi har blivit normala och assimilerade
HEDVIG LJUNGAR: Blå åtrå och galen moll förenar jazz och jiddisch
AXEL ENGLUND: Fascinerande opera om en falsk frälsare med Kristuskomplex
TALI DA SILVA: En bra mycket bättre låt än vad man hade väntat sig
AXEL ENGLUND: Leif Ove Andsnes är den verkliga behållningen
AXEL ENGLUND: Il Pomo d’Oro och Orlinski ger oss oväntade rikedomar
TEODOR STIG-MATZ: På Way out west är ingen människa autentisk
HANNA HÖGLUND: ”The fairy queen” är en föreställning som vill för mycket
VALERIE KYEYUNE BACKSTRÖM: 1700-talet får upprättelse på Confidencen
GUNILLA BRODREJ: Klaustrofobisk dödsopera i Vadstena
LARS SJÖBERG: Vokal urkraft i ”Macbeth” på Läckö slottsopera
Innehåll: