GUNILLA BRODREJ: Philip Zandén och Siri Hamari är så djefla bra
TEODOR STIG-MATZ: ”Bröderna Mozart” är bättre som film
ULRIKA KÄRNBORG: Den tonåriga publiken greppar intrigen lätt
TEODOR STIG-MATZ: ”Änglarna, finns dom?” blir en positiv överraskning
MARGARETA SÖRENSON: Dansarna kan bara röra sig i eller mellan badkaren
TEODOR STIG MATZ: ”Hilda” är en en mycket levande mardröm
ULRIKA KÄRNBORG: På Stadsteatern blir Ibsen relevant för vår tid
GUNILLA BRODREJ: Alla gör jobbet på Norrlandsoperan
MARIA EDSTRÖM: ”Yerma” på Dramaten blir ett slags teater för catwalken
MARIA EDSTRÖM: Stefan Larsson påminner om Lars Norén
VALERIE KYEYUNE BACKSTRÖM: Hampus Nessvold övertygar i ”Sakarias spyor”
VALERIE KYEYUNE BACKSTRÖM: ”Anna Vnuk är Bastarden” är knäpp och kul
AXEL ENGLUND: Men Luthando Qave har en enastående energi
GUNILLA BRODREJ: Tvångsförflyttningarna var inte poetiska
MARGARETA SÖRENSON: 30 skridskoskenors isiga scratch i en kurva
GUNILLA BRODREJ: Inte ett våp så långt ögat kan nå i ”Don Giovanni”
MARGARETA SÖRENSON: ”Processen” landar väl i vår oroliga tid
JESPER STRÖMBÄCK EKLUND: Hilma af Klints liv blir en tom lek
ULRIKA KÄRNBORG: Suzanne Ostens historielektion exploderar
MARIA EDSTRÖM: Isabelle Huppert slår emot oss som en tsunami
Innehåll: